turbopost
reno1
2017-01-09 10:03:00 UTC
Hej jeg har en email adresse som ender på @turbopost.dk den har ikke virket
i 1½ mdr. nu, først ringede jeg til yousee som jeg har som udbyder, men de
havde intet med email at gøre mere, jeg skulle ringe til microsoft, blev
også afvist, skulle ringe til yousee, ingen hjælp ringede så til danskkabel
tv som jeg havde indtil yousee over tog dem, fik at vide at jeg skulle ringe
til yousee, som sagt så gjordt, talte med store bogstaver, hvor de så
indrømmede at det var dem der havde email, men der var problemer med deres
server @turbopost.dk, det var alle som havde @turpopost.dk der ikke kunne
komme på serveren, mærkeligt da min datter også har @turbpoost, og den
virker upåklageligt, så jeg tro at det bare var noget som de bare slyngede
ud, utrolig dårlig kundeservice , har skrevet flere gange til dem, intet
svar, så et af mine spørgsmål til jer herinde, er at har i der også har
@turbopost.dk problemer også.
Jeg kan som jeg ser kun gøre en ting, det er at skifte udbyder.

Håber at i kan få noget ud ag teksten, da jeg er lettere sur og utilfreds
da jeg skrev det.
mvh reno1
Bertel Lund Hansen
2017-01-09 10:05:47 UTC
Post by reno1
Jeg kan som jeg ser kun gøre en ting, det er at skifte udbyder.
Jeg kan anbefale dig at anskaffe dit eget domænenavn og så få
oprettet et webhotel. Så kan du sætte dine egne mailadresser op,
og du er uafhængig af din internetudbyder.

Mit domæne ligge på Gigahost.dk, og det har det gjort i 10 år
uden problemer.
--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk obese.dk
Erik Olsen
2017-01-09 12:20:09 UTC
[...]
Min udbyder er YouSee og indgående mailserver hedder
mail.foreningsmail.dk. Det er helt amindeligt at medarbejdere hos YouSee
ikke kender en skid til mail, også selvom mail er en del af deres
levering. Jeg oplever at YouSee's medarbejder når jeg ringer til deres
support om fejl, vil have adgang til mailprogrammet for at kontrollere
opsætningen.

Giv aldrig tilladelse til det! De har ikke styr på hvordan opsætningn
skal være hos kunden, og man risikerer at de efterlader programmet i
totalt kaos når de har pillet-rodet-raget i instillingerne.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
Brug ikke UTF-8 i nyhedsgrupper
Michael Kjærsgård
2017-01-09 20:01:32 UTC
Post by reno1
så et af
problemer også.
Jeg har ikke selv en @turbopost.dk adresse så jeg kan ikke svare på dit
konkrete spørgsmål, men måske du kan bruge noget af nedenstående:

1.: Yousee ejer turbopost.dk - det kan du se på
https://www.dk-hostmaster.dk/da/find-domaenenavn

2.: Mailserveren der svarer for @turbopost.dk er ikke den samme som
hovedparten af Yousee's mailkunder bruger, men en server tilhørende
Aplus/Dansk Kabel-TV. En lang række "boligforeningsdomæner" lader til at
bruge samme mailserver(e) - f.eks. denne liste
http://dom.ter.dk/?mx=mx.aplus.dk

3.: Hvis man på http://freesbee.wheel.dk/mailtest.html indtaster den
@turbopost.dk mailadresse du tidligere har benyttet på Usenet siger den

<<< 220 mx-04.danskkabeltv.dk ESMTP Exim 4.72 Mon, 09 Jan 2017 20:56:09
+0100
Post by reno1
HELO freesbee.wheel.dk
<<< 250 mx-04.danskkabeltv.dk Hello freesbee.wheel.dk [193.162.159.97]
<<< 250 OK
<<< 550 invalid recipient

Med andre ord: Mailserveren svarer, men den oplyser at den pågældende
mailadresse ikke længere eksisterer.
--
Michael
Gratis webhotel: http://gratishotel.dk